fredag den 8. februar 2013

Sporløs avis

Ingen tekster af mig i dagens WA, det er jo ikke i orden, og især kunne Daniel Dalgaards debutsamling Vi er ikke konger, der udkommer i dag, have fortjent en anmeldelse, der var anderledes positivt diskuterende end den eneste ene, bogen har fået, nemlig Tue Andersens Nexøs entydigt og ensporede (Skinnebach)epigon-anklage i Information - til gengæld (for total usynlighed) har jeg til anmeldelse fået to lækkert lovende, små romaner (der er ikke noget mere lækkert og lovende end små romaner af forfattere, man nærer tilliden til: fordi de lover rask udsøgthed) af Dennis Gade Kofod, Genfærd, og Peter Adolphsen, År 9 efter Loopet, som jeg næsten ikke kan lade være med at slurpe mig igennem, men hvorfor skulle jeg også lade være, bare fordi de udkommer om henholdsvis fjorten dage og tre uger, jeg kan jo bare læse dem igen (og igen). Her de første 3-4 sci-fi-funky sætninger i År 9:

Naturen har generobret Los Angeles, men det er en natur der er hørt op med at sætte frugt. Da alle dyrene pludselig forsvandt - eller rettere holdt op med at opføre sig som dyr - forsvandt også behovet for slige kulørte og sukkerholdige virkemidler. Der var kun vind, vand og tyngdekraft til at sørge for befrugtning og frøspredning, gjorde naturen det som naturen altid gjorde: den tilpassede sig.

 To be continued konsekvent og digressivt, forhåbentligt!

2 kommentarer:

  1. Skal du ikke anmelde den nye Morten Søndergaard i WA?

    SvarSlet
  2. Hvem ved? Jeg gør ikke - har ikke set et fysisk eksemplar (udkommer 28 februar) - andre snart kommende Gy-udgivelser: digtsamling af Chr. Dorph, En drøm om kærlighed, kortroman af Svend Åge Madsen, Pigen i cementblanderen

    SvarSlet