torsdag den 27. januar 2011

Læse teksten med en tekst der er en tekst i sig selv

Olga Ravn har for få minutter siden formuleret min kritiske poetik uhyggeligt præcist i en Facebook-opdatering:

puh, jeg bestod på uni, men med gennemgående kommentar: "Undgå dramatiserende skrivestil". Det kunne man jo have sagt sig selv! Hvordan skal det nogensinde blive sjovt, hvis man ikke må læse teksten med en tekst der er tekst i sig selv. øv.


Som jeg skrev nedenunder:

Ekstrem solidaritet og uendelig enighed!

Min ambition (frit efter salig Jens Kistrup): At blive vor tids Olga Ravn!

3 kommentarer:

  1. åh, Lars - du drømmer om at Olga skriver:

    "Min ambition (frit efter salig Jens Kistrup): At blive vor tids Lars Bukdahl!"

    Men det er patetisk at du skriver det.

    SvarSlet
  2. Det skriver jeg jo netop ikke, det skriver du, anonyme kryster:
    Jeg skriver, at min ambition er at blive vor tids Olga Ravn, fordi jeg helt ærligt beundrer hende som skribent og føler mig beslægtet, som jeg ikke har følt mig beslægtet med nogen og noget længe, med hendes kritiske praksis og poetik. Og vel er det patetisk, men hvad fucking så!?

    SvarSlet
  3. Olga og Lars er de to største litteraturkritikere under 45 i vor tid. I mean it maaan.

    SvarSlet