fredag den 24. december 2010

Glædelig jul til mine bloglæsere, mener jeg sgu

selvom I har stresset mig ud af mit gode skind, da jeg opdagede, at der var en knap inde på styrepanelet, der kunne fortælle mig, hvor mange i rent faktisk er: mellem 400 og 700 hver dag! hvilket er ekstremistisk for en mand, der gennem 23 år har udgivet digtsamlinger i et oplag på 350 og et salg på betydeligt mindre (ja, ja, WA har op til 200.000 læsere hver uge, men jeg ved jo ikke, hvor mange af dem, der er mine læsere, og herregud, hver uge, dette er et dagblad), og så kan jeg jo ikke svigte en eneste dag, som jeg faktisk gjorde i går, med den sødest kildrende dårlige samvittighed, og straks fik jeg heldigvis og hårdt nok en klage nedenfor, men hvor er det helt ærligt fantastisk, at I er der, dybt dagligt, og selvom det er sandt, hvad min søn sagde til min ryg på et vist tidspunkt: du ved godt, Lars, at skrive blog er ikke det samme som at skrive en bog, og at det giver en anden mening at skrive værk, rammesætte/rumliggøre skrift, og at jeg skal have skrevet et par eller 3 bøger næste år, mindst, så giver det en tredje mening at skrive blog, at rammebryde/rumligugøre skrift, som er betydelig og berusende og herligt forpligtende, når I stirrer så vildt kollektivt - kh

3 kommentarer:

  1. Uredigeret tekst er den reneste junk!

    /en af de 700 (mis)brugere.

    SvarSlet
  2. Vi er glade for at have dig tilbage.

    Abstinenserne truede.

    Men glemmer du en dag din blog, fordi du skriver på en bog.

    (der er dog kun et 'l' til forskel)

    SÅ er du tilgivet.

    God jul

    SvarSlet
  3. Lars Bukdahl, for mit vedkommende er dine anmeldelser det første, der bliver læst i WA. Jeg bladrer ganske enkelt målrettet frem til dem, så snart jeg har modtaget bladet - og den dag de ophører, gør mit abonnement det samme.

    Det er i øvrigt med stor tilfredshed, at jeg andet steds her på bloggen konstaterer, at det IKKE er dig, der udvælger dagens digt. (Ved ikke, hvordan jeg ville have tacklet Katrine Lilleørs forfærdelige julesalme, hvis jeg havde troet, den var udvalgt af dig).

    Også rart at læse, at du ikke planlægger at dagdrømme i 2011. Krydser fingre for, at du bliver så produktiv, som du ønsker dig, i det nye år. :-)

    SvarSlet