fredag den 5. november 2010

Ubrugelig og afvist og censureret kritikerliste - med tema

(kun Camilla - og resten af selskabet nåede med på listen, med et (glimrende) citat fra min anmeldelse i stedet for nedenstående tekst; jeg troede, Jørgensen-anmeldelsen ville komme i avisen og Laugesen-anmeldelsen blive udskudt, det omvendte blev tilfældet)

Kritikerliste november 2010

Christina Hesselholdt: Camilla – og resten af selskabet. 140 sider, 200 kr. Rosinante

Den anden dag fnøs Informations Erik Skyum-Nielsen mig lige op i hovedet over min begejstring for friheden i Hesselholdts virtuose vandrutshebaneture gennem sine personers bevidstheder, og jeg tænkte: også dette, kollega-fnyset, kunne hun have formuleret sig vildt præcist om.


Viggo Madsen: Jegløse digte. 85 sider, 99 kr. Hovedland


Bare glemme Erik Skyum-Nielsens jegspruttende nedsabling af Viggo Madsens lumskeligt kloge og oprømt vemodige digtsamling, for som skrevet står: ” de siger, jeg er smuk som et hukommelsestab/ for glemslen er en kvalitet i sig selv/ vi taler tilgivelsens akademi”

Hans Otto Jørgensen: Sæt Asta fri. Gyldendal 307 sider, ? kr. Gyldendal

Synd for Erik Skyum-Nielsen, at han ikke fik lov at anmelde tredje bind af Jørgensen erindrings-trilogi nr. 2, så meget tæt, arbejdsom prosa for ham at beundre, og så mange frivole og grusomme digressioner for ham at hade – og for mig at elske dobbelt så meget.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar