torsdag den 5. august 2010

Bettina is the best

Da jeg portrætterede Bettina Heltberg, glemte jeg at sige, at hun og Bo Tao Michaëlis (det glemte jeg også at sige om Bo Tao) er landets bedste tv-anmeldere, og ingen er mere viljefast og vidunderlig vrissen end Bettina, i dag skriver hun om tennis, primært, anmeldelsens to sidste afsnit:

Hvad er det der gør mig så mismodig over denne Wozbiacki-dyrkelse? Tennis bliver hendes udførelse til monotoni ganget op med ligegyldighed. Slam, så kommer der et slag, og slam, så kommer det tilbage igen. Man kunne lige så godt sætte en tennisrobot ind mod Petra Martic. Udvikling af hendes offensive spil? Min hat, eller min pibe, eller havd det nu hedder. Piotr - og ham kender De også - mener, at hans datter er klar til at vinde US Open. Det irriterende ved sagen er, at tennis som glæde og oplevelse bliver reduceret til Se & Hør-planet, og ens interesse kompromitteret .
Imens genudsender DR endnu en gang den sporløse dansker, som for ti år siden tog til Thailand for at tjene penge på diamanter. Borte tog ham, men han lever videre på skærmen. Er den sure tv-anmelder vendt tilbage? Nej, nej, jeg anråber Dem - kun den (selv)retfærdige.

Hvorfor har WA ikke tv-anmeldelser? Jeg vil konkurrere med Fru Heltberg

Ingen kommentarer:

Send en kommentar