fredag den 19. oktober 2018

2 katedral-århusianere vs. 1 marselis-århusianer (men hvilken)

I morgen klokken 13:00 er der UDSOLGT Jørgen Let-hyldest på LYnfabrikken i Aarhus, hvor Leth selv læser poesi og Nils Malmros taler om filmene og jeg taler om litteraturen, både Malmros og jeg er studenter fr Aarhus Katedralskole, mens Leth gik på Marselisborg Gymnasium, et faktum, der vil danne udgangspunkt for mit oplæg, for det var nemlig - fremgår det af dobbelt-interview med Leth og Malmros ved på film-sitet 16:9 ved jens Haaning- ikke med Leths gode vilje, at han kom på Marselisborg:

Leth: "Jeg søgte ind på Katedralen, men kom ikke ind. Det må jeg tilstå."
Malmros: "Nå, der fik vi fat i et ømt punkt hos Jørgen."
Leth: "Ja, det gjorde vi."
Malmros: "Så undrer det mig, at du ikke stod på hovedet for at forføre alle pigerne derinde. Der kunne du have hævnet dig."
Leth: "Der var jo nok at tage af på Marselisborg, det var der altså. Men jeg var ikke så slem til at forføre piger i min gymnasietid, det kommer først senere."

Ingen kommentarer:

Send en kommentar