fredag den 29. juli 2011

Nej til egentlige campingromaner

Efter endnu et besøg hos købmanden på Råbjerg Camping vil jeg gerne meddele, at jeg ikke er interesseret i at læse nok så talentfuld - jeg taler til dig, Dy! - eller mesterlig - jeg taler til dig, Helle! - en roman om campister og campingkultur, det er et miljø og en scene, jeg meget gerne vil bevare som absolut ukendt og lukket land, OK (jeg er lige begyndt på Beton, Jakob Mathiassens læseværdigt konkrete arbejdspladsrapport/ novellesamling om betonarbejdere og betonarbejde, som jeg ikke har noget imod at lade mig informere om!) (og nå ja, der er for fanden og selvfølgelig camping med i (de idylliske flashback-afsnit i) Lone H's Sorg og camping, men jo ikke som et primært og selvstændigt og RESEARCHET undersøgelsesområde, dog! på grund af den titel holder andre forfattere sig måske faktisk fra camping en tid LANG!? we can only hope!)!? Ikke engang J. Blendstrup må skrive en campingroman, selvom den stensikkert ikke ville have noget med reel camping at skaffe!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar