tirsdag den 5. december 2017

Den fineste skæring af en bog

Den her kan faktisk købes, og hvordan lade være (og huske også at se den meget præcist intense udstilling hos Banja i Toldbodgade!)!?

Til min udstilling Cut har vi lavet denne lille kunstnerbog i 25 eksemplarer. Der er stadig nogen tilbage. Man skal selv skære siderne op for at kigge i den. Cecilie Lind har skrevet den smukkeste tekst til, som hedder Jeg knugede et vågent øje til mit hjerte. Den starter sådan her:
"Jeg knugede et vågent øje til mit hjerte, men det er blodskudt, her holder det stadig øje, hver gang jeg skal forklare hvad der er hændt mig: sagen er. Siger jeg. Men jeg aner ikke hvad. Jeg mister savlets glans på huden fordi jeg ikke længere mærker fugten, det må være sådan at smerten baner vej for usynligheden, ellers er der ikke megen gevinst at hente, når en finger er en gren (der akkurat ikke kan skyde løv), ..."

http://forlagetsodtos.blogspot.dk/2017/12/cut.html 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar