lørdag den 14. november 2015

Strunges farvel til Mars

Efter en skuffende Serious Moonlight-koncert med hyperidolet David Bowie i Göteborg, juni 1983, skrev Michael Strunge dette remix af "Life On Mars" (en uge efter så han akut nyforelsket Bowie i Berlin og fan-idol-forholdet var atter idel lykke) - skrevet af fra den nye Strunge-biografi:

"Og det var Sveriges torturerede kyst
at Mickey Mouse er vokset til en ko
Nu strejker arbejderne for berømmelse
Når Bowie er til salg igen
Se fansene i tusindtalshorder
Fra København til Stockholm skærgård
Bowies bedste er over alle grænser
for min mor, min hund, min klovn
men sangene er nedslående kedsomhed
for jeg sang dem ti gange eller mere
de er ved at blive sunget igen
da jeg be'r dig om igen at stille ind"

Ingen kommentarer:

Send en kommentar