mandag den 23. november 2015

Apropos discount-Henning: En hurtig kaktus

Jeg skrev for et par uge siden kommentar i WA Bøger om triste bognyheder, Vangsgaa
rds konkurs og bibliotekers bogdusmidning og brugte som ex en bunke J&J-hæfter, jeg havde ansakffet mig for ingen penge ved bogsalg på Aarhus Hovedbibliotek; nu forleden købte jeg som protest mod dete hele, og fordi jeg SAVNEDE den, hos Vangssgaard, med 50 % rabat - det er der på det hele nogle uger endnu - Mortensens anden bog (debuten var Det kan kommer over én, Arena, 1966 - som jeg har) Konstellationer, som han selvudgav i 1969 på Arena SUB-PUB, før han to år senere oprettede Jorinde & Joringel og kørte sin (og andres) hæfteproduktion derfra. Dette er det første af de "40 korte digte" i det dejligt prunkløst sammentapede hæfte:

mennesket
kan være en araber

en støtte i sandet
med armene langs siden
stirrende uden at blinke
efter din bil

en hurtig kaktus

Ingen kommentarer:

Send en kommentar