onsdag den 25. september 2013

NU er møntvaskerier hippe!?

nu jeg ikke længere er møntvaskkunde - iflg. det unge band Ulige Numres nummer "Åbenlyse grunde", som jeg er blevet meget indtaget i, og ikke kun fordi der indgår et mønvaskeri eller måske faktisk 2 - der er ikke tekst at finde på nettet, så jeg har jeg har lyttet mig frem til ordlyden, som derfor ikke er 100 % sikker, korriger gerne:

du driver ned ad gaden
med armen om din love
I spejler jer i ruden
men I stopper ikke op
du har drevet så længe
at dine ben føles lette
møder dig på et møntvaskeri
og du har ikke nogen penge
du er den smukkeste jeg har set
af åbenlyse grunde
du kan bilde mig alt ind
for jeg ville tro på det
du vasker dine lagener
det betyder ingenting
de var renere før
(du bestiller til en enkelt igen (?))
du kender spillets regler
du har fulgt dem så længe
men i aften er reglerne der gælder
kun dem du sætter
for det er dig der bestemmer
du er det smukkeste jeg har set
af åbenlyse grunde
du kan bilde mig alt ind
for jeg ville tro på det
vi tænder smøgerne sammen
(tænder tit (?))
vi kommer på et kys
lad røgen drive
fra Herodes til Pilatus
lad os ses klokken 10
lad os ses når du får fri
lad os ses klokken 10
på et møntvaskeri

Ingen kommentarer:

Send en kommentar