tirsdag den 10. september 2013

Bedste bestseller

Jeg spadserede igennem Busck, som jeg altid gør, den del af Købmagergade går gennem boghandlen simpelthen, da jeg hørte den ene boghandlermedhjælper sige til den anden: Det sker næsten aldrig med digtsamlinger, bortset fra Søren Ulrik Thomsen.

Den anden boghandlermedhjælper: Og Lone Hørslev.

Jeg håbede, jeg vidste, hvad de talte om, men spurgte alligevel. Hvad er det for en bog I taler om?

Den ene boghandlermedhjælper: Hende, hvad hedder hun? Nordenhof.

Mig: Asta Olivia.

Den ene boghandlermedhjælper: Hun er nr. 3 på bestsellerlisten, efter Martin Kongstad.

Mig: Godt at høre!

Hvilket det saftsusme er. Nogle gange sker den poetiske retfærdighed fyldest. 

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. SÅ STORT! FOR MIG ER HUN OGSÅ PÅ HØJDE MED DE TO NÆVNTE EKSPEMPLER - HVEM VED HVOR DET KAN BÆRE?

      Slet