mandag den 7. marts 2011

Drømt overskrift

Gamle stjæler sig til at se gyserfilm*

4 kommentarer:

  1. * Måske inspireret af dette halvsatiriske portrætdigt fra Rystet spejl, som jeg straks opretter en quiz om (uden jeg har svaret): Hvem er det egentlig det skal forestille, hvis det altså skal forestille nogen bestemt?

    Og pludselig har du selv fået en historie.
    Det er ikke længere helt tilfældigt
    hvilke gader du undgår
    så lidt som at du også i dag har sat dig
    ind på netop denne café
    med det turkise tapet
    og udsigt til en lille trekantet plads
    for at skrive på dit polyfone digt
    hvori jeg tydeligt hører
    din smukke vuggende stemme.

    Men naturligvis kan din historie fortælles
    i et principielt uendeligt antal versioner
    hvoraf dog ikke en eneste kunne
    være fortalt af andre end dig
    som ikke vil være et "jeg"
    med måneskin og cellomusik
    men funktionær i sprogets systemer
    der har det med at ligge så underligt øde hen
    når du pjækker fra arbejde
    for at se en gammel gyserfilm

    SvarSlet
  2. Det er mig, sagde hunden. Og det siger de andre nok også.

    SvarSlet
  3. Han taler også til sig selv

    SvarSlet