onsdag den 13. oktober 2010

Ny generationsmatematik

Plakat i dansk-kantinen på KUA efter hukommelsen:

Fest med 50'ertema
Digtoplæsning m. Pia Tafdrup

Fordi hun er født i 50'erne (1952) og/eller er i 50'erne (58)?

Dvs. at man først har en/sin generationsaktivitet/identitet, når man aldersmæssigt befinder sig i samme tiår, som man er født i; dvs. at jeg først er den 60'er-digter, jeg som født 1968 dermed er, når jeg 2o28-2038 er i mine 60'ere, hvilket jeg faktisk synes er i orden og lettere forjættende. Hårdt imidlertid for de alleryngste, født i 90'erne, som fx min søn, der må vente til de er 90 +, men hårdere måske faktisk for dem, der er født i nullerne som en simultan baby- og småbørnsgeneration, der allerede er passé ...

1 kommentar:

  1. Og det er snart længe siden Peter Laugesen var 40'er-poet og endnu længere siden Rifbjerg var 30'er-digter.

    SvarSlet