tirsdag den 4. maj 2010

Forresten skal Mikkel Thykier have Georg Brandes-prisen

for essayet om ægypteren Morti på Anblik, Refleksioner i guld og bly (også bare for titlen). Hører I, priskomité, Erik, Anders, Bo! I skal kende jeres besøgelsestid! Og Mikkel er i huset nu! Ligesom Thomsen uden held var det med Mit lyd brænder (og uden held ikke var det med En dans på gloser og kritik af den negative opbyggelighed og Repremiere i mit indre mørke) og ligesom Niels Frank uden held var det med Yucutan og Første person, anden person (og med held ikke var det med Alt andet er løgn). Digterkritikere er deres vægt værd (og mere til i tilfældet Thykier) i guld og bly!

2 kommentarer:

  1. Mit lyd brænder? Sej synæstesi!

    SvarSlet
  2. Jamen den hedder jo Mit styr tænder. Efterfølgeren hedder så vidt jeg husker noget i retning af En svans på moser.

    SvarSlet