lørdag den 13. juni 2020

Denne her fantastiske bog findes nu!





Citat:

man elsker mig fordi jeg er en umærkelig gæst der nægter at rødme når jeg modtager klapsalve og hæder

hvid som sne til evig tid

jeg mister mælet som hun mistede skoen på trappen i flugt

jeg forsvinder, eller, det er min: 

ambition

at gå bort som oldemødrene

oldemødrene der hed og hed og hed

og de kaldtes hele tiden ind til te

så de ikke fik smudset ansigterne til af al den trafik man havde fundet på

motor

hjerte

navnene er trættende

jeg hedder mig i knæ

lyden kalder mig ind i sine tegn og gør mig til nogen

for nogen

Jeg magter det ikke

at være én man kan kalde til sig

så er man i farezonen

det chok det er at melde sig

at blive genstand for en skål – udstedt til min ære og mit helbred og min succes og mit ophav

præcis sådan kom jeg til verden: jeg fødtes af en blomst

en ekstatisk blomst med en stilk med mange torne og en blomst der var blodrød som et biografsædes plyssede røde stof

i det sæde sad:

den smukkeste pige med de smukkeste øjne, for nylig

denne piges datter er jeg gerne, drattende ud af hendes øjne når hun i nat græder sin sædvanlige gråd, jeg glider ud med tårerne og er genfødt og

parat

til at betale: det hvide ud af øjnene

for lykke, minder og hvile

som et rigtigt menneske, et menneske der har ben at gå på, og smil tilovers, og

tro på fremtiden og tro på at det er muligt at pudre sig til selvtillid, her holder jeg til: mest i mit hoved, og hvad jeg bærer med mig, primært: kvalmen over alt det unge ved mig, alt det unge der langsomt, men ihærdigt glider af mig, angsten for at slå fejl, og i stedet for at

indse at jeg aldrig kommer til at kunne føre mig frem blandt roser med kendermine, da lader jeg hånt om realiteterne og forvilder mig ind i antagelser om, at jeg ved bedst om torne og om beskæring og om dug der falder og om hvilken farve der klæder rosen bedst,

Ingen kommentarer:

Send en kommentar