lørdag den 3. september 2016

Lykke, lunefuldt, os to

Lars H.U.G. sang for fuldt, intenst jamrende brus både "Hvorfor er lykken så lunefuld" og "Dansevise" i Vega i torsdags - lykkeligvis! - fredag formiddag blev jeg interviewet af Klaus Rothstein om Schade og Den himmelske elskov på jorden på Skindbuxen og selvfølgelig spillede de undervejs "Dansevise" i originalversionen med Jørgen og Grethe Ingemann, og lidt senere sad jeg i S-toget og læste det lille nyskrevne og opdaterende bonus-track, "Tjekliste" i Jørgen Leths Det uperfekte menneske. Director's Cut, hvor der under punktet "Familien" står:

"Tidligere i mit liv skrev jeg digte om den umulige, uopnåelige lykke
'Hvorfor er lykken så lunefuld?", sang Claus Nissen i min film Det perfekte menneske. Og jeg gjorde det selv i De fem benspænd.
  I dag er det klart for mig, at det er lykkeligt at være sammen med sin familie.
  Lyder det som en festtale? det håber jeg ikke, for jeg mener det."

Jeg holdt dig i en hård Coldplay-lås ((c) K.B. Foss) under begge sange, og jeg vil gerne her svare på omkvædenes spørgsmål:

Der er det med os to, at det er derfor, lykken er så lunefuld! 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar