mandag den 9. juni 2014

Tegnestiftkonvent

HVAD? skal jeg tale om til Stiftkonvent på Grundtvigs Højskole i morgen:

Dogmatik mellem tradition og samtid.
Med forsoningsteologien som prisme vil foredraget forholde sig til, hvordan dogmatik skal udlægges i spændingsfeltet mellem tradition og samtid for hverken at forfalde til en "sikker" gentagelse af fortidens positioner eller at løbe stakåndet efter den sidste nye trend. Dogmatik er på ingen måder statisk, lige så lidt som den er erfaringsresistent.

????

Hov, når, nej, mit foredrag står lige nedenunder:

Om poetiske virkeligheder – apropos Yahya Hassan, Olivia Nordenhof & co.
Gennemgang af nyere nordisk litteratur med henblik på en diskussion af forholdet mellem fiktion og fakta. 

Bortset fra at jeg IKKE vil gennemgå nyere nordisk litteratur og SLET IKKE diskutere forholdet mellem fiktion og fakta; jeg vil bare tale om poesi, tror jeg, virkelig poesi ((c) SUT tilstadighed).

Ingen kommentarer:

Send en kommentar