tirsdag den 21. februar 2012

Oh, at være kritisk motorcykelbetjent og FONA-medarbejder

At være kritiker som motorcykelbetjenten, som, da en bil på Rådhuspladsen ville svinge til højre ad HC Andersens Boulevard mod Vestergade, bare rystede stille på hovedet, og da bilens chauffør gestikulerede voldsomt, bare rystede stille på hovedet (med motorcykelhjelmen på jo) endnu en gang. 

At være kritiker som den engelsktalende FONA-medarbejder, der overbeviste mig om, at jeg oveni den nye dvd- og blueray-afspiller var nødt til at indkøbe et fancy, sølverne kabel, som jeg syntes så rigtig flot ud, men ikke rigtigt forstod pointen i - og lige om lidt, er jeg sikker på, kommer min søn hjem fra skole og fortæller mig, hvor åndssvagt unødvendigt det er.

Sådan en negativ kritiker.

Og sådan en positiv kritiker.

3 kommentarer:

  1. Jeg ved ikke, hvor meget et kritisk ideal, FONA-medarbejderen i realiteten er - og så måske alligevel: Det fancy kabel havde vi selvfølgelig i forvejen, og det punkterer idealiteten lidt - men til gengæld var han ikke klar over, at maskinen også kunne afspille region 1-dvd'er OG -BlueRay'er (hvilket betyder, at det var overflødigt at købe den tyske Region 2-dvd med Breaking Bad 2. sæson, suk), for han talte løs om, hvordan man frem-googler en kode - og der er da noget smukt i at overbevise en kunde om at købe et produkt, der er BEDRE end, man påstår, det er, ikke også?!

    SvarSlet