Viser opslag med etiketten mandag. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten mandag. Vis alle opslag

mandag den 20. februar 2012

Øjenvippestøvsuger

Jeg har virkelig svært ved at mandagskoncentrere mig;
kom lige til, i en anmeldelse, at skrive:
og rydder op i hendes blik -
hvilke nok faktisk er mere præcist end det korrekte:
og rydder op i hendes lejlighed.

søndag den 29. januar 2012

Søndag siger

Der må være en måde at få mandag erklæret umyndig på på forhånd:
amandag!

mandag den 27. december 2010

Teknisk uheldig Mandag

Man bliver så nervøs, når der i 2 timer ikke er kommet sms'er fra Martin Glaz Serup i fjerde og sidste ombæring af hans reality-projekt Mandag, og så oplivet, da ketchuppen omsider ryger ud af mobilen med 20 sms'er på én gang nede i lommen, mens man ligger i sofaen og umorer sig over Peter Høeg - og så frustreret, når man kun får hans del af diskussionen med Lars Skinnebach (og så skuffet over at L står for en anden Lars) om det enlige l i titlen på dennes lille rejsebog Kapitaland, som Martin læser en and ind i, med godt ret, synes jeg, hvilket er en langt vigtigere diskussion end Nordisk pris-fygningen, og så mistænksom (eller misundelig) på den manglende talen bag om ryggen om den ene adressat til den anden, og så trist og lettet over, at projektet nu, eller om halvanden time rettere, er slut, dut, dut, dut.

mandag den 6. december 2010

Mandag, mildest talt manisk

Jeg havde ikke helt gennemtænkt, hvad det indebar at abonnere på Martin Glaz Serups sms-eksperiment Mandag, hvor man hver mandag i december får ALLE Martins sms'er ud i verden ind på sin egen mobil, fordi det bliver godt nok ret ekstremt mange: mellem midnat og her klokken 13.00 i alt 41 (enogfyrre) sms'er til kontakter, venner, kæreste, ekskone (og jeg burde ellers have været advaret af hans sms-readymade-montage (en uges sms'er organiseret efter klokkeslet, så vidt jeg husker) på den dér svenske bogforside). Jeg bliver forskrækket af bip'ene hver gang, selvom jeg nu har lært at lade en 5-7 stykker klikke ind, før jeg åbner og læser - men det skal så også siges, at han har siddet grounded i et fly til London i indtil flere timer, først for 10 minutter siden kom det i luften - "og nu bevæger vi os, heya Klimakrisen! kh m". Netop fordi Martin er sådan en flittig, grænsende til manisk, selvfølgeligt lyn-konverserende sms-taster, synes jeg, at projektet fungerer flot, som et postmoderne hverdags-x-ray; han siger det selv meget præcist (og ubeskedent!) i en halv time gammel sms, der måske faktisk er PERSONLIGT ADRESSERET til mig, det kan jeg jo (vistnok?) ikke se:

Hej L. Jeg læser endnu mere om Knausgård i Den Blå Port, og tænker at jeg er en slags Borges i forhold til ham. Jeg kan nøjes med referatet på et par smser ... Kh M

Fortsættes hypert, når han lander!

onsdag den 30. juni 2010

Man er vel en mand på mandag - manifestival

Tag manjana som en mand,
dvs. manisk, manieret og
manipulativt, dit mandat i
manegen er at manducere
manicuristerne, du er en
mandarin i manchetskjorte.

mandag den 5. april 2010

Mandagsfortegnelse

13 indlæg i dag, 2. påskedag:

4 musikvideoer
3 readymades
2 ca. digte
2 intertekstkommentarer
1 lånt poetik
1 indholdsfortegnelse