fredag den 18. maj 2018

Hovedværk-Hovsa'et uddybet

1. afsnit + udgået 2. afsnit af min anmeldelse i dag af Simon Grotrians Mit nøgne hjerte:


"En speciel luftspejling fremkaldt af bandsat produktive, stabilt overlegne digtere er Hovedværk-Hovsa’et: Hovsa, hvor akkurat denne samling er lige den markante grad mere fremragende eller bare på én eller anden kvalificeret måde særligere end det sædvanlige, årlige eller halvårlige højkvalitetsprodukt.
  Jeg har helt sikkert selv gjort mig skyldig i den slags hovsa’er, men selvfølgelig mestendels iagttaget fænomenet hos kolleger; jeg kan fx henvise til Erik Skyum-Nielsen Information-anmeldelser af Peter Laugesen gennem en menneskealder, hvor han også opererer med mellemværk-hovsa’er og om ikke makværk-, så sjuskeværk-hovsa’et."

Ingen kommentarer:

Send en kommentar