torsdag den 11. juli 2013

Ringende rangliste

Mon ikke Ørnsbo er nr. 8 på den top 50-liste over de bedste nulevende danske digtere (= poeter), som jeg i lang tid ikke har villet eller turdet opstille, eller nr. 5 eller 6? Det er det, der er det svære: at få sat tal og præcis rækkefølge på, for selve befolkningen af listen, tror jeg, alt andet lige giver sig selv, give and take, i forhold til dagsform og debuter & dødsfald -
og hver anden dag er Pia Juul nr. 1,
og hver anden dag er Peter Laugesen nr. 1,
mens Ursula Andkjær forbliver nr. 3,
andre temmelig sikre på top 15 (når de er (og stadig, med store eller små mellemrum, kan finde ud af at være) på toppen NB: Lex Rifbjerg) er, i aldersrækkefølge
Jørgen Sonne
Klaus Rifbjerg
Klaus Høeck
Viggo Madsen
Eske K. Mathiesen
Laus Strandby Nielsen
Marianne Larsen
Merete Torp
Simon Grotrian
Niels Frank
og så er jeg for krysterisk til at nævne nogen under 50 (lige lige nu ligner Olivia Nordenhof en stærk kandidat til at være nr. 16), men hvis jeg nu lover, at listen, som ingen andre end jeg alligevel (vil sige at de) er interesseret i, er klar til nytår!?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar