onsdag den 31. august 2011

Hul af ven i luften

Min ven Jens og jeg sad og skulle være sjove i aftes og var det også, tror vi nok, og det er jo godt nok, når det er en kollektiv tanke, at man er sjov, men så skulle han pludselig gå, til forpulet Frode-øver, og efterlod et jensformet hul i luften, og det var ikke sjovt, det er langt mindre end halvt så sjovt kun at være én om at være sjov, når man lige har været to venner om det, og nu ved jeg heller ikke, om jeg ordentligt var sjov, det tror jeg nok, jeg var (og grundideerne for resten af det sjov, der skulle formuleres, havde vi udgrundet i fællesskab), men det er jo ikke godt nok, når det bare er mig, der tænker det.

Og her, på Forfatterindens Blog,  kan man høre Jens holde en sjov tale for sin kære kone Malene Kirkegaard i anledning af udgivelsen af hendes debutroman, thrilleren Hotel Rudolph, som han påstår, han selv har skrevet, men det er altså kun for sjov, han ved slet ikke, hvad en thriller er, og hvis han skrev én, ville man komme til at grine hele tiden, fordi den var sjov i stedet for spændende, han ved slet ikke, hvad spændende er, han ved heller ikke, hvad sjovt er, det er han bare alligevel, også når han SKAL være det, og i går skulle vi skulle, og så gav vi den en dobbelt skalle.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar