onsdag den 16. juni 2010

Rum sø-slang

Det eneste, jeg kan tænke på, mens jeg hører Lars H.U.G.s Blidt over dig fra 1992, hans sidste skønne plade, fordi hans sidste plade på dansk (selv om han har måttet ty til efterklangs-80'er-digteren Gorm Henrik Rasmussen som tekstforfatter, men også ham kan han få til at lyde skønt, kastanjerne falder etc.), er, at vi burde låse H.U.G. og S.U.T. (seneste digtsamling: 2002) inde i en kahyt på Oslofærgen, hvor Lars, så vidt jeg kan forstå, ofte spiller op til dans, og ikke lade dem komme ud, før de har lavet dén perfekte popsang, PÅ DANSK, som de på 25. år fucking skylder os -

4 kommentarer:

  1. Lavede de ikke den med "Vent"? Deprimo-pop når det er bedst.

    SvarSlet
  2. Døm ikke Gorm Henrik Rasmussen for andet end det enkelte værk. Og han var øjensynlig den rigtige hér. (i øvrigt skriver han nogle meget gode Ålborg-historier, synes jeg, der altså ikke er ham).

    SvarSlet
  3. Jo, men netop derfor skylder de os et glad sommerhit, der slår "en dag bliver det sommer" & co. -

    SvarSlet
  4. Og ang. Gorm Henrik R, anonym, så dømte jeg ham kun for 80'er-poesien - og du har helt ret, selvfølgelig er det også hans skyld, når sangene med hans tekster er gode -

    SvarSlet