onsdag den 18. november 2020

Min Shu-bi-anekdote

Vores konfirmationshold skulle med vores konfirmationspræst, min fars gode ven, den senere Aarhus-biskop Keld Holm, ind til en eller anden kirkelig radioudsendelse, der jo nok hed "Tro" eller noget i den retning, og jeg kan virkelig ikke huske, hvad vi sagde, eller talte om, selvom jeg mener, at både min ven Christian og jeg kom til mikrofonen, men jeg kan huske, at vi måtte ønske et musiknummer, og så ønskede vi Shu-bi-duas helt nye Dallas-sang, men den måtte vi ikke ønske, og jo klart nok fordi den var for fræk, og det blev Keld Holm rigtheous forarget og vred over, hvis vi måtte vælge, måtte vi have lov til at vælge frit, og det synes vi var vældig cool, at han blev (jo sjovt nok en rigtig avantgarde-oplevelse og -erfaring: noget tekst er for galt forbudt) , her er teksten til sangen, gloriøst ja nærmest guddommeligt plat: 

Før var Dallas kendt som byen
Hvor Kennedy blev skudt

Men efter Ewing-klanen kom

Er byen fuld af krudt.

Vi elsker dem fordi - de er så menneskelige

Og så spiller de så godt.

Da Pam blev fri fra skolen

Og den sidste filipens

Fik hun Bobby Ewing
Og en stor Mercedes Benz.
Vi elsker Pam fordi hun er en naturlig pige
Og så gør hun Bobby glad.
Igen og igen og igen og igen og igen
Hun gør det igen og igen og igen og igen
Med Bobby i sengen - med Bobby i bad
Med Bobby når Bobby får morgenmad.
I næste uge gør hun det sikkert igen.
J.R. elsker olie og sig selv og andre pi'r.
Han stikker så'n til konen
At man sku tro han var fakir.
Vi hader ham fordi det er noget svineri
At behandle hende så'n.
Igen og igen og igen og igen og igen
Han gør det igen og igen og igen og igen
Jock er meget gammel, Jock er meget sløj
Miss Ellie synes, at livet kun er Jock i undertøj
Vi elsker hende, fordi selvom hun er rig
Ka' hun græde ligesom os
Igen og igen og igen og igen og igen
Hun gør det igen og igen og igen og igen
Køerne kælver, og Lucy ta'r på
Kulisserne skælver, hvordan ska' det gå
I næste uge, når Dallas kommer igen?
Igen og igen og igen og igen
Igen og igen og igen og igen og igen
Vores egne problemer er få og små
Det største er; hvordan ska' det gå
I næste uge, når Dallas kommer igen?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar