mandag den 5. oktober 2020

Mindedigt

af Sternberg (tak for lån)

klokken 13.46, torsdag den 1.10., 2020

finder jeg ud af at Pia Juul er død

 

jeg kan slet ikke forstå at jeg

aldrig skal se hende igen

 

aldrig igen sige hej

aldrig igen høre hende læse op

 

aldrig igen være

i samme rum som hende

 

aldrig igen drikke en øl

i nærheden af hende

 

hun gjorde altid

sådan med hånden

 

sådan

 

døden er ikke til at fatte

punktum og slet ikke

 

når den rammer folk

der ikke er gamle

 

jeg kan ikke skrive et digt

som siger noget klogt om det

 

jeg troede da

at hun var rask

 

at hun ville være her

i masser af år endnu

 

og så dør hun

 

efter kort tids sygdom

 

det er svært

at skrive et digt om

 

men det giver måske

verdens mindste smule mening

 

at skrive et digt om

at det er svært at skrive et digt om

 

når det er

en digter der lige er død

 

jeg kan se hende tydeligt

 

Pia Juul er død

Ingen kommentarer:

Send en kommentar