torsdag den 20. august 2020

Mig & Ulf - 3. del

Jeg kommer i tanke om - og måske var det faktisk grum, fjern bevæggrund dengang med plotspoilingen i min filmanmeldelse - at der var noget med - og jeg ved virkelig ikke af hvem eller hvor jeg fik det at vide, det er ikke googleligt   - at min far, Jørgen K. Bukdahl, cand. theol., i første omgang blev castet eller blev prøvefilmet eller bare blev overvejet til hovedrollen som præsten i (tidligere teologistuderende) Henrik Stangerups spillefilmsdebut Giv Gud en chance om søndagen, men så gik rollen i stedet for til (ligeledes tidligere teologistuderende) Ulf Pilgaard, ærgerligt nok!

Giv Gud en chance om søndagen

(referat (fra den danske filmskat): Den unge præst Niels residerer i et lille, sjællandsk landsbysogn. Her gør han sit bedste for at få et forhold til lokalbefolkningen og vise dem, at kirken har en berettigelse i det moderne liv. Det kniber dog ikke bare for sognebørnene, men også for Niels selv at finde mening inden for kirkens vægge.)

(medvirkende, fra danskfil database - og hårdt min far ikke engang er med som "teolog" som hans ven Johs. Møllehave - og ikke-teologerne Nils Ufer!  og Jørgen Schleimann!!:

Ulf PilgaardNiels Riesing - præst
Lotte TarpHanne - præstens kone
Vibeke ReumertHanne's mor
Ove SprogøePræst ved Roskilde Domkirke
Ole StormThorsen - savværksejer
Rachel BæklundFru. Thorsen
Erik NørgaardLærer Petersen
Ebbe Kløvedal ReichSig selv
Erik Halskov-JensenArbejder I grusgrav
Annelise Halskov-JensenGrusgravsarbejderens kone
Knud JansenRideskoleejer
Leif Trier MønstedVækkelsesprædikant
Nils UferTeolog
Jørgen SchleimannTeolog
Arne SkovhusTeolog
Johannes MøllehaveTeolog
Karl AndersenStoffer
Vilhelm RigelsOrganist
Henrik StangerupKistebærer
Julius LarsenRinger
Mogens Andreasen IIKordegn
Ole Michelsen
Pernille Kløvedal

Ingen kommentarer:

Send en kommentar