lørdag den 25. oktober 2014

Dårlige anmeldelser giver gode annoncekroner (Marmornote 1)

Nanna Gouls hårde anmeldelse af Benn Q. Holms nye roman Manden i glasset, som jeg som gammel Q. Holm-læser uden videre stoler på, altså anmeldelsen, har resulteret i en halv sides stor annonce for roman domineret af en sortklædt, resigneret Benn Q. - og det er da et NYT argument for hårde, onde, dårlige, negative anmeldelser: de generererer annoncekroner fra loyalt, trodsigt, damagecontrollende forlag! - der så battler med sidens anden (og bedre!) halvdel, som er min alt andet lige glade anmeldelse af Amalie Smiths nye roman Marble illustreret med et af Gladiators skønne pressefotos, hvor Amalie tilsyneladende har tabt sin bog på Mars og kigger u-undskyldende op på en marsbo/astronaut; og den kamp vinder Marmor + Smith jo nemt og helt gratis (på sin side har Q + bog 4 hjerter fra Politiken, 4 stjerner fra Dagbladenes Bureau (et provinsaviskollektiv) og dialog-ros fra EkstraBladet, ikke ligefrem imponerende ammunition) på REEL kulørthed.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar