Christian Vind, min medred. på Hvedekorn, har udgivet tredje bind af sin rejsebindstrilogi UDTOG, og denne gang rejser han gennem Jylland (og noget af Sjælland og Kbh.) og kommenterer små og store museeer med den vitriolske(/melankolske) skarphed, som langt de fleste kunstanmeldere savner sans for - her er han på Aros:
"På 5. niveau er der endnu en udstilling, der hedder "Korridor" af kunstneren Do Ho Suh. Med rød skrift på væggen står der "ARoS FOCUS INTERMEZZO". Der overgiver jeg mig alligevel, den undertitel er så befriende selvironisk, et særlig område, hvor man kan få et afbræk til at fokusere. Fokusområdet består i, at man kan gå igennem en forskelligfarvet transparent korridor, muligvis fremstillet i gennemsigtigt nylon af den type man bruger til at lave fluenet, der kan sættes over madvarer om sommeren. Det er egentlig meget sjovt, uden rigtigt at være det, men det er hurtigt overstået. Det morsomme er formidlingen og det forhold, at også selve værket ligner en parodi på samtidskunst. "Do Ho Suhs rum griber fat i noget almenmenneskeligt i en stadig mere globaliseret tid." står der formidlende nederst på væggen. , Ja godav då! Tror lige jeg laver nogle boblestudier i Hubbabubba. Jeg beslutter at gå op og se på Hammershøis kone igen, men vender om på halvvejen."
Ingen kommentarer:
Send en kommentar