Jeg ved godt, at Basilisk udgiver bøger for Gyldendal-penge, men det er alligevel et tidens tegn på opbruddet i ikke den smalle men i den BEDSTE litteratur, at Basilisk har en reklame på forsiden af Politiken Bøger for Det nemme og det ensomme (4. oplag) Island (2. oplag) og boyfrind
(effektiv tegnefilmssekvens, hvis man kombinerer Tue Nexøs Nordenhof-ros: "blæser simpelthen benene væk under læseren" med min Højrup-ros: "skriver røven ud af bukserne på sig selv og alle andre" ...) .
Hvis jeg ser på de gode bøger, jeg har bladret/læst/anmeldt her i foråret fordeler de sig forlagsmæssigt sådan her (det er som om Gyldendal og Arena har lavet sådan en fodboldhold-byttehandel med Aymo-Boot og Hagen)
Gyldendal: Signe Gjessing, Theis Ørntoft, Harald Voetmann, Majse Aymo-Boot, Peter Laugesen, Frit Flet
Rosinante/Samleren (Gyldendalejet, men selvstændigt): Jens Blendstrup, Rasmus Halling Nielsen, Christina Hesselholdt, Camilla Christensen
Lindhardt & Ringhof: Katrine Marie Guldager
Gladiator: Ninette Larsen, Maja Lee Langvad x 2, Kristina Nya Glaffey, Lea Løppenthin
Basilisk: Christina Hagen, Peter Højrup
Arena: Sigurd Buch Kristensen, Ida Marie Hede
Asger Schnacks Forlag: Eske K. Mathiesen, Rasmus Halling Nielsen
Politisk Revy: Palindrom-drengene, Egil Dennerline
Øverste Kirurgiske: claus ejner
Kronstork: Sternberg
Hovedland: Susanne Jorn
Korridor: Viggo Madsen
Armé: Knud Steffen Nielsen
- det er IKKE en Gyldendalsk dominans, ikke engang med datterforlag, og det er da interessant.
Hegemoni!
SvarSletJeg bekæmper stavningens hegemoni (og retter flovt)!
SvarSlet