torsdag den 6. februar 2014

DENNE VIGTIGERE ROSE (et TILLYKKE-cut-up)

Dette har jeg brugt hele dagen (og noget af natten) på!

Alle mulige linker til et indlæg, Lene Myong, der er ikke-hvid og adjunkt, har skrevet om Athena Farrokzhad/Yahya Hassan-debatten, hvor hun roser Athena for det, hun har sagt, og kritiserer mig, der er hvid, for at have sagt det, jeg har sagt, værende hvid. Det orker jeg ikke at svare på lige nu, hvis nogensinde, fordi jeg har svaret på det flere gange, og kun måske orker jeg svare på det senere - but who am I kidding? jeg kan sgu aldrig lade være med at svare på NOGET - men foreløbig har jeg bare som en fødselsdagshilsen til William S. Burroughs klippet i 5 afsnit fra Myongs tekst, CUT-UP'ET, det er også et slags svar:

I en sådan race kan det tænkes som en betydningsfuld kategori, at hun har skrevet en anmeldelse

højborge er karnevaler

(og tør jeg sige, hop, major, dans, major)

forstokkede kroppe og identiteter

skift dine stærke begreber ud

jeg må tænke og føle som Bukdahl

skyldig i dansk kontekst

citeres identiteten som udtryk

debatkunstsyn

(angiveligt eksempelvis måske endda farlige Information 29.1.14).

Den modstand, som taler foruroligende fra stærke investeringer i en artikel i Information

Modstanden er fremhævning af et tegn på identitet

alle mulige andre forskelsskabende fundamentalister

Ifølge Bukdahl er Hassan denne vigtigere rose

hvordan Hassan bør opleve og erfare er Farrokzhads identitet

Farrokhzad forholder sig hvidt

damen Farrokhzad påkalder sig danske privilegier

For hvide mig er damens logik list

tankevækkende tankegang betydningsfuld betydning

Farrokhzad er en sådan betegnelse

så mange andre minoriteter består af afvisninger

helt utrolig effektiv fundamentalist fun fun fun

Bukdahl hvid (hvid) ikke-hvid Farrokhzad

uvillige kategorier et tegn på dominerende selvforståelse

racen offentlighed debatten minoritet

samfund fortolket som Farrokhzad

hvem taler ikke ?

minoriteten på spil, racen i spring

handler ikke kun om omvendt omhandler omvendt

identitetsanmeldelse mistænkeliggørelsesidentitet

spørgsmålsposition lytteprivilegier

damekritik afvisningsisme

karnevalsfundamentalisme identitetsidentiteter identitetisme.

Resttekst:
kategori Farrokhzad møder i en ,  , deretimod.  også forankret i selve spørgsmålet oM en  som  , l  for, at han ikke forstår ”at man fremhæver eller frem for begreber”  s.  gør sig , mens, fordi han giver sig i kast med en  s opdeling i og ister . Ikke fordi den siger noget om  og , men fordi den peger på, at den e itet kan have,   forstå og se sig selv:  , ,  bliver dt at først og fremmest og måske mere  end  ,  til  at  har en talistisk t. Den , som betegnelsen  trækker med sig, er  Man forstår, at og andre der hende til dialog og. Noget er i Det er så her, kke kan lade være med at tænke på de  og hvilke i der er her. For , at det helt ind i  at opretholde itetens   end at til  af egne ? som blandt andet  at man netop behøver at tænke på sig selv som og hvad det indebærer af fordele et. et ikke der nta, men hvilke  der. Mens dens mange er af  aldrig vil blive et for  tal, så viser på  vis, at det, når man en s.

1 kommentar: