You Can Dance
In a discotheque at dawn that’s when it came to me
I’d been raving through the night looking for some company
It was the mambo talking it’s got a lot to say
Do you come here often? Do you wanna play?
We’ll hitch hike into Paris
We’ll zig zag by the Seine
Oh the howling moon of promise
I’ll never be the same
There’s a world awaiting way beyond the sea
How I love to travel – baby will you come with me
Jump on the table slide down the pole
You can wear your sable, you can bare your soul
From Reno down to Vegas
Casinos never close
All the movers and the shakers
The tango never knows
To the motor city that’s where I get my shoes
I need some inspiration – I gotta lotta time to lose
From Brady Square up to Jesmond Dene
And in La Dolce Vita I’ll find my beauty queen
In England there’s a moment
One nation in a groove
All the music and emotion
Will make you wanna move
(You can dance)
Take me to the river try singing in the rain
I like the jungle fever, it’s got me in the mood again
Oh Tutti Frutti, Jones Bar Hollywood
I like Campari soda, I’d can can if I could
Hej Lars, Jeg har ikke hørt sangen, men Lars, er det eventuelt kun "det skønne vrøvl", fordi en bestemt person har skrevet det? Lars, er idiosynkrasien (eller det modsatte) din ven eller fjende? Eller ingen af delene? og hvorfor? Please svar. Skylder du os det?
SvarSletHej Anonym! Signaturer betyder noget !(!) og hvad de betyder kan være svært at destillere, eftersom man ikke kan glemme, hvem der har signeret en tekst, når man først har set det - men klart nok bliver Ferrys skønne vrøvl skønnere, fordi det, der skønt forvrøvles, er 30 års lækker sanglig flanørvirksomhed. Samtidig sidder jeg også, lige nu faktisk, og læser breve til Hvedekorn fra håbefulde unge mennesker, som ingen har læst 1 linje af før, men som jeg kan blive fuldstændig grebet af og begejstret over.
SvarSletIdiosynkrasien er vel både ven og fjende, og opgaven som anmelder (og Hvedekornsredaktør) er jo - uden at fornægte den - at forsøge at læse udenom den, således at patos ikke bare er skidt og konkretisme ikke bare godt fx, og det er jo ikke mig, der skal bedømme, om det løbende og i det enkelte tilfælde lykkes.
Lars, tak for svaret på min måske hovedkuldse og definitivt forfjamskede kommentar. Selvfølgelig ligger alle i en eller anden grad under for personfikseringen, men jeg håber, vi er enige om, at det er ærgerligt, hvis den på den ene eller anden måde influerer urimeligt meget på indholdet.
SvarSlet