Jeg synes problemet med selve total-identitetsprojektet - at være død og ingen og bare administratoren (for) Das Beckwerk - er at det er old og meningsløs hat, fordi det ingen selvstændig, dynamisk rolle har spillet i Das Beckwerks kunstneriske aktioner/projekter/værker siden "biografien" "Claus Beck-Nielsen (1963-2001" - de kunne allesammen, rejserne, bøgerne, skuespillene, (suk) sangene, retssagen, sagtens være gennemført med identiteten (der jo i forvejen, ved siden at være en forfatteridentitet, var/ er en skuespilleridentitet) i behold - som fremhævet af Beckwerk selv (i samtalebogen med Mikkel Bolt) har den mest mærkbare effekt af hans identitetsløshed været den akavede interaktion med folk: hvad skal de kalde ham?, og det er da sølle situationistisk subversion, ærligt talt. På trods og på grund af monstrøsiteten i begravelsen og dens nedtællinger (mylderet af facebook-profiler fx) har afdødeligheden bare ikke længere momentum - kunne han for fanden ikke være blevet en vampyr i stedet -
...
torsdag den 30. september 2010
Skrottet voxpop-udtalelse om en til bevidstløshed afdød (eller uddød) dansk kunstnertype
(som Trisse Gejl, rimeligt nok, ikke kunne bruge i sin artikel om fænomenet i Information i dag):
Claus Beck er en idiot, der tilfældigvis kan skrive nogle uhyggeligt velskrevne, uhyggeligt stygge bøger. Personligt er denne dumme anonyme forarget over, at han tilsyneladende kan optage en plads på Assistens Kirkegård og få en præst til at begrave sig.
SvarSletha ha, jo den kunne jeg godt bruge Lars, men der skulle et stort billede på, det synes jeg er et godt valg, men så blev artiklen beskåret nogle sider. Ikke af mig :)
SvarSletOg idiot synes jeg bestemt ikke Beckwerk er, men jeg kan godt forstå der er så mange forskellige holdninger til ham.